Karolina Jonsson

Bokhandeln i fyrtornet - Sharon Gosling
Titel: Bokhandeln i fyrtornet
Författare: Sharon Gosling
Utgivning: LB förlag
Antal sidor: 395
 

 
I hjärtat av en avlägsen by nära Aberdeenshirekusten i Skottland står ett malplacerat fyrtorn. Det byggdes för 200 år sedan av en excentrisk markägare och inhyser nu den enda bokhandeln på flera mils avstånd.

Rachel kom till byn för fem år sedan och har sedan dess blivit kvar. När ägaren till bokhandeln i fyrtornet plötsligt dör, tar hon hand om den för att den inte ska gå förlorad.

En dag upptäcker Rachel en väl dold hemlighet i tornet och inser att det finns mer att veta om dess historia än hon trott. Kommer hon att upptäcka sanningen om fyrtornets första ägare? Och kan hon hindra att byns invånare får reda på den?
 

 
En mysig och underbar romanpärla som lockar till skratt och som har ett uns av magi i sig. Jag hade inte så mycket förväntningar när jag läste om boken, men tänkte att det säkert skulle bli mysig läsning. Det var så mycket mer! En historia om utsatta människor, en gammal kärlek, ärr i själen, en mycket väl bevarad hemlighet, sorgliga öden, en ny spirande kärlek, värmande vänskaper och som pricken över i:et - en bokhandel i ett fyrtorn! Vad kan vara bättre? Den värmde mitt hjärta och jag ångrar inte en sekund att jag läste den. Väl värd en röst till årets bok! Jag kommer definitivt läsa mer av Sharon Gosling.
 
Mikaela

Den verkar vara bra. Tack för boktips

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress