Karolina Jonsson

Recension: Förövarna - Nora Roberts
Titel: Förövarna
Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 571

På ytan framstår Bigelows som den perfekta familjen.
Men bakom stängda dörrar lever barnen Zane och Britt i ständig terror. De har lärt sig att dölja fadern Grahams våldsamma beteende för omvärlden. Ända till den dag då fjortonåriga Zane för första gången vågar säga emot.
Tjugo år senare bestämmer sig Zane för att återvända till sin barndomsstad. I idylliska Lakeview finns smärtsamma minnen, men där finns också hans trygga moster, hans älskade syster och vännerna från förr.
Och där finns Darby McCrae. En nyinflyttad trädgårdsarkitekt vars sprudlande energi Zane inte kan motstå. Men det visar sig att Darby också gömmer såriga upplevelser under sin starka yta. Och även om både Zane och Darby har kommit långt är deras trauma inte över.

Först och främst tack till Albert Bonniers för recensionsex, min recension skrivs alldeles för sent men ibland kommer livet i vägen. Jag är ändå otroligt glad för boken och hoppas att jag någon gång ska få förtroende igen för att läsa och recensera rec-ex. Nästa gång blir i tid!
 
Det är faktiskt första gången som jag läser något av Nora Roberts otroligt nog men jag blev absolut inte besviken. Snarare positivt överraskad! Hon skriver med ett enkelt språk, på ett klokt sätt och med många känslor och bra beskrivningar. Jag blev förvånad över hur mycket handling boken hade, när en bok vanligtvis känns som den är slut fortsatte Roberts handling och den blev ändå aldrig sämre. Den är ganska lång men jag ville alltid bara fortsätta läsa. Det är en fin, glad och hemsk historia och karaktärerna är grymma. Jag älskar hur stark Darby är, en inspirerande powerwoman. 
 
Mitt betyg: 4 av 5
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress