Karolina Jonsson

Recension: Paris. Kärlek. Ost. - Victoria Brownlee
Titel: Paris. Kärlek. Ost.
Författare: Victoria Brownlee
Förlag: Hoi förlag
Antal sidor: 256

När det förväntade frieriet från pojkvännen visar sig bli en riktig flopp inser Ella att det bara finns en sak att göra: boka en enkelbiljett till Paris!
Med brustet hjärta och en 30-årsdag som närmar sig med stormsteg lämnar hon Melbourne och beger sig till världens mest romantiska stad för att ägna dagarna åt att äta ost och dricka vin. Hon blir snart vän med den lokala ostbutikens ägare Serge som ställer Ella inför hennes livs utmaning. Samtidigt förtrollas hon av den charmige matskribenten Gaston som har allt hon kan önska. Men vad händer när Paris magi bleknar och Ella måste göra ett val?

En förförande berättelse med mycket kärlek, goda smakupplevelser och humor.
När jag först läste på baksidan av boken om att Ella har ett brustet hjärta, var jag rädd att det skulle bli deppigt till en början, vilket jag har svårt att höra för mycket om just i denna tidpunkt i mitt liv.
Som tur var, hade mina förväntningar fel. Det visade sig vara en mycket mer peppig bok än en deppig kärlekshistoria. Jag kunde se Paris framför mig, jag kunde tänka mig atmosfären, jag ville smaka på osten som Ella åt.
Historien är rolig, lättsam, fantastisk och alldeles underbar. Med en lagom liten dos av sorg.
Det är absolut en charmig feelgood och den fick mig att må bättre!
Kanske dig med?
 
4 av 5 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress