Karolina Jonsson

En smakbit på söndag - Drömmar och dilemman
 
Dags igen för En smakebit på søndag som anordnas av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen är att visa upp ett smakprov från boken jag läser just nu och den enda regeln är inga spoilers!
 
Jag har börjat på både Björnstad (som jag snart ger upp på) och Jungstedts nya i Gran Canaria-serien, som det också går lite trögt med faktiskt. Jag har inte tänkt på det tidigare men det är ganska många klichéer och det gör det lite svårt. Eller så har jag fel humör för den boken just nu. Så jag började på Drömmar och Dilemman igår! Den andra boken av Elin Eldestrand. Med den går det mycket lättare! Så här kommer ett smakprov från sidan 8:
 
- Hur såg spöket ut?
- Som ho den där filmstjärnan. Märilyn Månrå.
Jag tittar häpet på Mäsk-Ville. Han verkar rätt övertygad om vad han sett, men varför i hela friden skulle en filmstjärna smyga runt i Luddinge? Jag vänder mig mot mamma som irriterad rycker på axlarna.
Ett spöke som ser ut som Marilyn Monroe. Jag sneglar bort mot träden och huttrar till. En iskyla tränger sig igenom nattlinnet och in under skinnet när en mycket hemsk tanke slår mig.
Häxan Lömsk hade onekligen vissa yttre likheter med filmstjärnan. Men hon är död och begraven på Luddinge kyrkogård.
Visst är hon?
 
 
A ROOM OF MY OWN

det där var ju skumt! tack för smakebiten!

Monika

Jag har en bok av Elin Eldestrand i hyllan, den kan nog tänkas bli läst snart eftersom jag försöker ta varannan feelgood just nu :)

Svar: Gör det! Hennes böcker är roliga :)
Karolina Jonsson

Marie%2520Eggimann

Tack för smakebiten, jag har inte läst något av denna författare

Svar: Då tycker jag du ska göra det! :)
Karolina Jonsson

Bokdamen

Den här boken kände jag inte till. Tack för smakbiten!

Svar: Kul! Kan varmt rekommendera hennes böcker :)
Karolina Jonsson

Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Intressant liknelse ;-)

Svar: Haha ja, den är kul ;)
Karolina Jonsson

Anonym

Denna författare och bok har jag inte ens hört talas om. Tack för tips!

Robert%20W

Det var en rolig smakbit. Tack för den!

Svar: Haha vad kul att höra!
Karolina Jonsson

Lena

Tack för smakbiten. Det där lät trevligt.

Boklysten

Har inte läst något av den författaren. Tack för smakbiten!

Sara

Det var en okänd bok för mig men en trevlig smakbit!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress