Karolina Jonsson

Recension: Sjuka själar - Kristina Ohlsson
Titel: Sjuka själar
Författare: Kristina Ohlsson
Antal sidor: 381
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus eller CDON
Först sattes träd i brand.
Sedan öppnades portarna till helvetet.
 
Lukar försvinner några dagar innan han ska ta studenten. Tre veckor senare hittas han medvetslös med stora skador. Ingen förstår vad som hänt honom. Inte ens han själv. Det enda han och alla andra vet är att ytterligare två personer försvunnit på samma sätt. Men Lukas är den enda som har kommit tillbaka.
Tio år senare återvänder han till sitt föräldrahem, plågad av ovissheten om vem som en gång förstörde hans liv. På andra sidan gatan bor en man som aldrig förlikat sig med att han inte fick veta vad som hände hans dotter Fanny. Och som tror att Lukas har svaret.
Samtidigt flyttar Anna och David in i den gamla prästgården. Här ska de börja sitt nya liv. Men huset väcker stark oro hos Anna. När hon senare hittar ett järnkors nedgrävt i trädgården förstår hon att det finns någon som vill dem illa. Riktigt illa. Anna försöker vettskrämd rädda både sig själv och David. Men är det redan för sent?
Sjuka själar är en bok med kvalité, det är ett bra personregister och en så märklig historia att det inte går att undvika att bli nyfiken och fortsätta läsa. Trots att jag hela tiden tror mig ha en aning om vem som ligger bakom försvinnanden blir jag om och om igen chockad över vad som kommer fram varefter bokens gång. Som jag sagt tidigare är skräck min favoritgenre i allt, därför blir jag väldigt exalterad över denna vrickade, sjuka historia. Har sträckläst den under dagen och stundtals när det var mörkt och regnade ute kunde jag inte undgå att känna en kuslig känsla i kroppen. Skrämmande bra!
 
 
Vargnatts bokhylla

Vad kul att du gillade den! :)

Svar: Ja den var riktigt bra! :)
Karolina Jonsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress