Karolina Jonsson

Recension: Bakom din rygg - Sofie Sarenbrant
Titel: Bakom din rygg
Författare: Sofie Sarenbrant
Antal sidor: 393
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus och CDON
Allt förändras när Angelina börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestämmer sig Jenny för att ta reda på vem som döljer sig bakom Angelinas perfekta fasad.
Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv. Misstankarna växer sig starkare, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent.
Bakom din rygg är uppbyggd på ett annorlunda sätt än vad jag läst tidigare, vi får turas om att följa Angelina, Jenny och Stefano ur deras olika perspektiv på livet och vardagen. Det är redan från början och genom hela boken en ständig spänning som ligger i luften och det får mig som läsare att hela tiden läsa vidare och vilja veta vad nästa händelse ska vara. Det är en härlig trio av karaktärer och ganska snabbt blir Angelina min favorit (Även om jag inte kan låta bli att sakna Emma Sköld lite, hehe...). Jag hade förväntat mig lite mer mörker och oförväntade vändningar men för att vara den första boken i en triologi i genren psykologisk thriller tycker jag det är väldigt bra jobbat! Slutet är sådär irriterande bra att jag nu med spänning måste vänta på nästa bok i serien. Inte schysst Sofie! Haha.
Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret!
 
4 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress