Karolina Jonsson

Minirecension: Ett dockhem - August Strindberg
Titel: Ett dockhem
Författare: August Strindberg
Förlag: Novellix
Antal sidor: 29
Jag var hos krigskommisarien häromdan och frågade om man enligt svensk lag har rättighet att röka ihjäl sin hustrus väninnor! Nej, det hade man inte. Och hade man det, så vågade man inte, för då var det slut med ens.
Har inte tidigare läst något av Strindberg och jag blev glatt överraskad. Först var jag lite konfunderad för det var vissa ord jag inte förstod så bra eftersom språket är äldre, men det gick bra när jag vande mig och nu tycker jag bara att det låter så vackert och helt fantastiskt. Historian känns också berättad med en stor dos kärlek och passion, jag blir fängslad och tagen av berättelsen. Mycket fint!
 
4 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress