Karolina Jonsson

Recension: Darc Ages 'Uppvaknandet' - A.R. Yngve
David Archibald blir uppväckt ur en frusen sömn. Han befinner sig 900 år in i framtiden, i en värld ärrad av katastrofer och krig. Civilisationen har dragit sig tillbaka till befästa stadsstater, där feodalherrarna och deras riddare härskar. David finner sitt öde: att rubba denna medeltida framtid i sina grundvalar och starta en ny renässans. Han blir den osannolike hjälten kallad DARC...
 

Den här boken är iallafall helt olikt någonting annat jag läst förut, men den är lättläst och spännande. Väldigt annorlunda, men på ett bra sätt. Av vad jag har läst förut så är det första gången någon skriver om framtiden som om den är lika med att gå tillbaka i tiden och det känns ovanligt. Oftast brukar filmer/böcker ha något helt nytt i framtiden. Dock tycker jag att det blev lite långtråkigt ibland när jag inte tyckte att det kom någonvart, men det blev bättre mot slutet. Jag har själv också lite svårt för medeltiden, så för mig blir det lite tråkigt. Tycker att det är en ganska tråkig tid, haha. Men det är ju bara min personliga åsikt! Annars är faktiskt boken fin och bra och när jag väl hade läst färdigt den blev jag nyfiken på vad som händer i nästa bok! Stor chans att jag vill läsa uppföljaren.
 
3 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress