Karolina Jonsson

Recension: Harry Potter and the Chamber of Secrets - J.K. Rowling
Titel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Författare: J.K. Rowling
Förlag: Bloomsbury
Antal sidor: 360
Här kan du bl.a. köpa boken: Bokus och Adlibris
 

 
Harry Potter's summer has included the WORST birthday ever, DOOMY warnings from a HOUSE-ELF called Dobby, and RESCUE from the Dursleys by his friend Ron Weasley in a magical FLYING car! Back att HOGWARTS SCHOOL OF WITCHCRAFT AND WIZARDRY for his second year, Harry hears strange WHISPERS echo through empty corridors - and then the ATTACKS start. Students are found as though turned to stone... Dobby's SINISTER predictions seem to be coming TRUE.
 

 
Lika underbar och magisk som förväntat, och som vi alla vet att Harry Potters värld är. Det här är den andra boken jag läser på engelska och jag tycker det är väldigt roligt. Men jag märker att det går lite trögare när huvudet är väldigt trött så jag har fått kämpa för att komma framåt. Förutom när jag kom till slutet, då är det så spännande att det inte går att lägga den ifrån sig. Och det trots att jag vet vad som händer, har både sett filmerna flera gånger och läst de svenska böckerna. Ändå är den här världen något som aldrig mättar mig, det går verkligen att återuppleva så många gånger. En helt unik värld och historia som jag verkligen önskar att alla vore villiga att ta sig an. Jag tycker genuint synd om de som aldrig har gett Harry Potter en chans. För det är filmer och böcker som passar både barn och vuxna. Helt obeskrivligt. Makalöst bra!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress