Karolina Jonsson

Recension: Min bästa väns fru - Peo Bengtsson
Titel: Min bästa väns fru
Författare: Peo Bengtsson
Förlag: Lavender Lit
Antal sidor: 218
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus och CDON
Jag älskar henne.
En del av mig kan inte be om ursäkt för det.
Vi får undersöka hur mycket vänskapen tål.
Du är min bästa vän.
Men jag älskar henne också.
Svante och Cecilia är påväg till torpet tillsammans med barnen, för att komma bort från storstadens betong och spendera semestern tillsammans med sina nära vänner Henning och Karen. Det är ett kärt återseende men redan första kvällen har Henning och Karen något att berätta, eller snarare fråga, som vänder upp och ner på Svantes tillvaro. Vad känner han? Hur ska han göra? Vad ska han svara?
 
Min bästa väns fru är en bok som du kommer sluka hel, det gjorde i alla fall jag. Ni vet känslan när en har läst en bok och efteråt känner sig helt slut? Så känner jag just nu. Det var en ordentlig känslostorm av alla dessa olika känslor vi har i våra kroppar. Längtan, sorg, hopp, ilska, glädje, skuld, förväntan, rädsla, åtrå, kärlek, och så vidare, och så vidare... Alla dessa känslor ryms i denna lilla (men stora) bok på lite mer än 200 sidor. Tillsammans med miljöbeskrivningarna av den idylliska sommaren vid torpet blir den här berättelsen till en omvälvande historia där vi får ställa oss några av livets lite större frågor.
 
5 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress