Karolina Jonsson

Recension: Hon som vakar - Caroline Eriksson
Titel: Hon som vakar
Författare: Caroline Eriksson
Förlag: Forum
Antal sidor: 238
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus och CDON
Författaren Elena har separerat från sin man och isolerat sig i ett lånat radhus. Håglös och med skrivkramp börjar hon iaktta grannfamiljen tvärs över gården. Bakom den prydliga fasaden tycks ett mörkt drama pågå mellan mannen och hustrun. När tonårssonen Leo söker kontakt med Elena får hon direktinsyn i familjen Storms liv och hemligheter. Allt tyder på att något fasansfullt är på väg att ske. Snart är Elena indragen i en vansinnig karusell som snurrar allt snabbare och som hotar att leda till katastrof för både henne och familjen Storm.
Hon som vakar är ett psykologiskt relationsdrama med skärpa, svärta och stor spänning.

Jag rycks väldigt snabbt med i handlingen och blir intresserad av att veta mer om Elena och hennes liv. Det ligger hela tiden en spänning i luften medan dagarna går och hon iakttar familjen Storm mer och mer och försöker pussla ihop hur deras liv och handlingar hänger ihop. Precis som i Carolines förra bok De försvunna blir jag lurad när jag tror mig veta hur det hänger ihop och blir lika överraskad än en gång när trådarna knyts samman. Känslor och relationer är väldigt fint och skickligt beskrivna, det gör att jag blir väldigt berörd av allt som har hänt när boken väl  börjar lida mot sitt slut. Riktigt bra!
 
4 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress