Recension: Drömmar och dilemman - Elin Eldestrand
Titel: Drömmar och dilemman
Författare: Elin Eldestrand
Förlag: Hoi förlag
Antal sidor: 205
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus och CDON

Man kommer långt med artighet, men ännu längre med problemlösning.

Charlie växer upp med sin mamma i en fallfärdig stuga strax utanför Luddinges finaste bostadsområde. Grannarna är alkoholister och mamma erbjuder sina tjänster till karlar som är villiga att ge pengar till ett nytt tak, en ny soffa eller helt enkelt mat för dagen. Charlie drömmer om att blir hemmafru med ett stort hus och hushållerska. Och att få gifta sig med Drömprinsen.

När andra delen av En framtida hemmafrus bekännelser tar vid är Häxan Lömsk död och begraven. Charlie har hittat Drömprinsen i Erik och allt borde vara frid och fröjd, men icke.

Efter sitt misslyckade försök att ha ihjäl Majken är Charlie vrålrädd att misslyckas igen och därför ligger hon lågt med problemlösning. Till en början i alla fall. Fast så dyker Majken upp i Luddinge, mer fientlig än någonsin. Dessutom uppenbarar sig en kvinna som är otäckt lik Häxan Lömsk och vem är den där karlen som mamma tycks ha fallit ordentligt för? Och det är någon som hotar Charlies gravida vän Eva-Stina med tvångssterilisering. Inte nog med det – Erik vill presentera Charlie för sin adliga familj.

Problemen och skräcken hopar sig, men vågar Charlie lösa problemen?

Drömmar och dilemman är den andra boken av En hemmafrus bekännelser och jag måste säga att det blir bara bättre och bättre, jag fullkomligt älskade den här boken. Den första boken tog mig lite tid att få grepp om vad jag tyckte och till slut kände jag att ja, jo, den är bra! Men nu, i Drömmar och dilemman faller jag pladask och det är så väldigt roligt att få följa Charlie igen. Jag har suttit ute i solen idag och sträckläst boken, jag ville skratta högt och det är som vanligt helt underbart hur det mördas på rullande band så fort någon står i vägen. Händelserna och karaktärerna är så roliga, finurliga och chockande att det blir en salig blandning som rörs ihop till en fantastisk feel-good. Det här är en bok du inte vill missa! Men först tycker jag du ska läsa första delen. Ha så kul och skratta högt! För det gjorde jag, haha. Fullpott!

5 av 5