Karolina Jonsson

Recension: Varghamn - Sara Dalengren
Titel: Varghamn
Författare: Sara Dalengren
Antal sidor: 319
Här kan du bl.a. finna boken: Adlibris, Bokus eller CDON
Anja får betala hårt för sitt svek mot flocken. Ensam och utsatt förvandlas hennes liv snart till en mardröm. Längtan efter frihet och chansen att få visa mannen som hemsöker hennes drömmar vad hon egentligen går för, håller henne vid liv.
Simon har inte glömt den vackra och dödliga Anja, trots hårt arbete och en strid ström av tillfälliga förbindelser. Inget kan få minnet av deras första möte att blekna. När deras vägar korsas på nytt ser han sin chans, men Anja är inte det minsta villig att låta sig charmas.
Varghamn är den andra boken i serien om Flocken och här får vi följa Anja och Simon medan vi i första boken fick följa Jonathan och Miriam. Vilket jag tycker är kul, att det skiftar fokus på vilka som blir huvudkaraktärer. Det tog mig inte många sidor innan jag naglades fast och ville läsa vidare hela tiden, det är konstant väldigt spännande och inte bara i händelser utan också i hur relationerna utvecklas. Jag är hopplös när det kommer till romantik, jag är så svag för det. Därför är all romantik som utspelar sig i boken som pricken över i:et för mig, det gör att boken fulländas och jag kan inte slita mig. Jag rycks med i varenda känsla som varenda karaktär känner och jag får tårar i ögonen båda vid sorg och vid lycka. Förutom att en bok är välskriven är mitt betyg alltid beroende av hur djupt jag berörts och vilka känslor jag fått av en historia. Det enda jag har att invända på är att den kunde ha fått sig en extra korrekturläsning, men med tanke på hur jag fullkomligt badade i svällande känslor under bokens gång får den en fullpott. Nu får jag spänt vänta på nästa del - den kan jag tänka mig, blir inte att leka med...
 
5 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress