Karolina Jonsson

Recension: Ensamvarg - Sara Dalengren
Titel: Ensamvarg
Författare: Sara Dalengren
Förlag: Upper Room Förlag
Antal sidor: 270
 

Miriam är thrillerförfattare med smak för det makabra, vilket har haft en förödande effekt på hennes kärleksliv. Hon lever ensam, omgiven av Hökensås skogar, men när hon tar sig an en skadad främling förvandlas hennes lugna lantliga tillvaro drastiskt.
Jonathan är en skepnadsskiftare på flykt undan flocken som dömt honom till döden. Vad han har gjort för att förtjäna sin dödsdom vet han inte. Hos Miriam finner han en fristad, men vågar han tro på en framtid eller kommer det förflutna att hinna ikapp honom?
 

Ensamvarg är en välskriven spännande feel-good med en del inslag av humor. Jag kunde enkelt föreställa mig scenerna i huvudet och skrattade för mig själv då och då. Dessutom älskar jag när det skrivs om romantik och passion i böcker, jag är en riktig sucker för kärlek. Därför passade den mig som handen i handsken! Dock satt jag hela boken igenom med en liten oros-känsla för jag var hela tiden orolig för att det skulle hända något hemskt, haha. Jag behövde inte ens komma igenom halva boken förrän jag inte kunde släppa den, sträckläste den andra halvan med paus för mat och toa bara. Det är alltid ett gott betyg! Längtar verkligen efter att få läsa fortsättningen.
 
4 av 5
 
Silja

Oj den verkar ju bra då, det känns verkligen när man sträckläser en bok! :) Väldigt vackert omslag var det också

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress