Karolina Jonsson

Recension: To all the boys I've loved before - Jenny Han
Titel: To all the boys I've loved before
Författare: Jenny Han
Förlag: Scholastic
Antal sidor: 421
Här kan du bl.a. hitta boken: Adlibris, Bokus och CDON
Lara Jean's love life is about to go from imaginary to out of control.
Lara Jean Song keeps love letters in a hatbox her mother gave her - one for every boy she's ever loved. She can say anything she wants, because the letters are for her eyes only. Until the day they're sent out...
Jag vet inte om det har med musiken jag lyssnar på medans jag läser, eller att jag just när jag läser har nära till känslorna, men det är vissa meningar som träffar rakt in i hjärtat och jag känner igen mig så ofantligt mycket att det rasar en känslostorm över mig. Boken är inte riktigt som jag hade tänkt mig, men den är mysig, fin och har en härlig och rolig historia. Jag älskar lillasyster Kitty, hon får mig att skratta högt stundtals. Det är vissa meningar här och där som får mig att minnas saker från barndomen och som väcker upp känslor och begravda minnen, det gör att jag kommer av mig i läsningen och låter minnena komma tillbaka. Det är tjusningen med böcker - att de kan få oss att koppla en karaktär, känsla eller ord till sitt egna liv, det ger oss en tid för bearbetning. I ett kapitel handlar det om Harry Potter - PLUSPOÄNG! Familjerelationerna får mig helt varm i hjärtat och boken i sig har en varm, gullig, spännande och härlig historia.
 
4 av 5
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress