Karolina Jonsson

Recension: Tiggaren - Sofie Sarenbrant
Minnesstunden är känslosam. En ung kvinna är död, under ofattbara omständigheter. Men i bakgrunden befinner sig en person som intensivt betraktar de sörjande, mån om att själv inte bli sedd.
Samtidigt faller Stockholms tiggare offer för vad som verkar vara en psykopatisk seriemördare. Polisen famlar i mörkret - och den enda personen som kan stoppa morden måste göra allt för att stanna i det fördolda.

Jaha, hörni. Jag har inte mer än lovord till denna bok. Hela historian byggs upp på ett fruktansvärt smart sätt och jag vill läsa ut den snabbt men samtidigt ta god tid på mig, lite som att suga på den goda karamellen. Det är det mest spännande jag läst på länge, väldigt aktuellt och jag tycker personligen att det är den bästa hittils. Sarenbrant överträffar sig själv! Jag hinner inte läsa särskilt långt innan jag blir golvad och sen växer bara spänningen och trappas upp till en upplösning mot slutet.
För mig är Sarenbrant ett stjärnskott och det går uppåt i raketfart!
 
5 av 5
 
Tina

Den låter ju faktiskt väldigt spännande. Kanske borde ge henne en chans till och läsa vidare fast jag inte gillade vila i frid så mycket :)

Svar: Ja gör det! Ta dig igenom dem, för när du kommer till Tiggaren kommer du märka att Sofie verkligen har utvecklats och steppat upp flera steg. Riktigt bra! :)
Karolina Jonsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress