Recension: Aldrig ensamma - Anna Jakobsson Lund
När systemet inte är det största hotet - vem väljer du att lita på?

Tillbaka i huvudstaden. Allt ser ut som vanligt, men ingenting är sig likt.

Samtidigt som de högklassade förbereder sig för val planerar rebellerna ett attentat som ska ändra spelreglerna för alltid. Ava blir inblandad på båda sidor. Lögn, myt och sanning trasslas ihop och snart vet hon inte vem hon kan lita på.

Levi kämpar mot vansinnet. Leymah säger att han har glömt vem han egentligen är. Att han är stark nog att kontrollera sin förmåga. Han måste tro henne om han ska kunna rädda sin syster.

Ava, Levi och Leymah tvingas ta hjälp av gamla vänner och oväntade bundsförvanter för att få den kunskap de behöver. Men vem är det som förföljer dem? Vem har räknat ut sanningen?

Efter att ha läst den första boken har det varit så härligt att få läsa den andra! Så spännande och roligt. Det är en sjukt bra story och jag sitter hela tiden på helspänn för att få veta vad som händer härnäst. Ett stort plus är att ingen ifrågasätter någons sexualitet utan den frågan är helt öppen i boken, precis som det ska vara i världen tycker jag. Jag kan lätt tänka mig att dessa böcker borde bli filmer, när jag läser tänker jag mig händelserna precis som i en scen. Det hade varit urcoolt om det gjordes på vita duken! Som jag sa om första boken, och som är ännu mer tydligt efter att ha läst den andra. Detta är något helt nytt och som ändå är ganska igenkännbart i hur det kan komma att vara i framtiden! Det känns som en trolig möjlighet iallafall. Mycket bra! Det kommer bli en låååång väntan till att få läsa den tredje. Men kul! Jakobsson Lund gör det fruktansvärt bra. Bra betyg från mig!

5 av 5